Brandend zand en een verloren land....

Bekijk Australie op robenjeroen's reiskaart.

Pfft, wat is het lang geleden dat we geblogd hebben! We hebben het ook zo vreselijk druk... Het is hier zon, zee en strand wat de klok slaat. Wat Australië niet heeft in geschiedenis en cultuur maakt het beachlife ruimschoots goed. De stranden zijn prachtig en heet, het schroeit soms onder onze voeten!

Vanuit ons onbewoonde eiland in de Whitsunday's vertrekken we naar Fraser Island, nog zo'n droombestemming wat al lang op ons verlanglijstje stond. Fraser Island is 's werelds grootste eiland wat volledig uit zand bestaat. We kunnen er dan ook alleen heen met een fourwheeldrive en dat is onze HippieCamper helaas niet... dus weer een tourtje geboekt! Het eiland is prachtig en zo ook de 75 mile beach.

Tussen de stranden door komen we langs dorpjes die lijken op het Wilde Westen waar we op ieder moment verwachten dat Lucky Luke op Jolly Jumper om de hoek bij de Saloon vandaan komt. Als we aankomen in Brisbane is dit een verademing, het blijkt warempel een echte stad met wolkenkrabbers, hippe wijken, restaurants en musea. We spenderen met veel plezier een halve dag in het Gallery of Modern Art waar de APT7 tentoonstelling wat ons betreft kan tippen aan het MoMA in NYC. Langs de boulevard laten we nog een plaatje met de skyline als achtergrond maken.

We zakken verder af naar het zuiden naar de GoldCoast. Hier wonen Marcus en Melissa Free met hun 3 zonen die wij in de TransMongolië Express hebben ontmoet. Melissa is met haar jongens reeds richting Sydney gegaan voor de feestdagen maar we hebben wel met Marcus afgesproken. Hij heeft aangeboden dat we bij zijn 94-jarige oma voor "Free" op de oprit mogen staan, een aanbod dat we natuurlijk niet afslaan! Nana is een superoma en we blijven 2 nachtjes slapen.

De GoldCoast is een aaneenschakeling van dorpjes met tropische namen. We rijden van Mermaid's Beach naar Palm Beach en stoppen tussendoor nog in Miami, het kan niet op. Het hart van de GoldCoast is Surfer's Paradise en dit doet zijn naam eer aan. Marcus neemt ons met surfboards mee de zee in. Helaas is 'the surf quite rough' en gaan we letterlijk meerdere malen Down Under. Gelukkig kunnen we 's middags nog droog-surfen.

Ook al is het hier overdag gemiddeld 33 graden; het wordt toch echt duidelijk dat de Kerstdagen voor de deur staan. Auto's rijden rond met een rode Rudolph (the red-nosed) Rendeer neus op de grille en een stoffen gewei op de voorportieren, je kunt geen winkel inlopen of Wham's Last Christmas schalt uit de plafondspeakers en je komt de Kerstman te pas en te onpas tegen.

Vanuit Surfer's Paradise wensen wij jullie in ieder geval hele fijne Kerstdagen toe!

Wij vieren het in Hunter's Valley, het Bordeaux van Australië, met stinky cheese en yummy wine!

Geplaatst door robenjeroen 16:21 Gearchiveerd in Australië Reacties (5)

Expeditie Rob-in-zon

Bekijk Australie op robenjeroen's reiskaart.

Na Mission Beach gaan we verder zuidwaarts naar de Whitsunday Islands, een tropisch paradijs van 74 eilanden. We pakken de meest budget-vriendelijke optie en vertrekken met de watertaxi naar Paddle Bay op South Molle Island. Het is laagseizoen en het eiland is verlaten. We worden gedropt met 2 curverboxen vol met campingspullen en een koelbox. Het is net Castaway met Tom Hanks, maar dan zonder Mr. Wilson. Succes d'r mee voor de komende 24 uur!

Bij de kampeerkit zit een koepeltentje die we onder een lage boom met zeezicht (niet zo moeilijk, dat is overal) opzetten.

Als echte jaren '70 kindjes zijn we grootgebracht met Kinderen voor Kinderen. Niet zo gek dus dat er sinds het moment dat we erachter kwamen dat we een eiland voor onszelf hadden er nog maar één liedje in ons hoofd spookt: "Op een onbewoond eieieiland!" Vooraf hadden we bij de Australische Albert Heijn al een kokosnoot aangeschaft. Er zat voor Rob dus maar één ding op: "hup met de billen bloot, melk uit een kokosnoot!

Omdat lekker leven toch al de leus is en Rob-in-zon de weekopdracht had gewonnen kregen we als prijs een flesje witte vin blanc met een fijne garnalen-avocado salade.

Na 24 uur vond de eiland-raad het wel welletjes en werden we van het eiland weggestemd, maar vertrekken we niet voordat we Expeditie Rob-in-zon heel letterlijk nemen!

Next up: Nog meer strand! We rijden verder naar het zuiden richting Fraser Island!

Geplaatst door robenjeroen 1:26 Gearchiveerd in Australië Reacties (4)

I want to be a Hippie and I want to ...

Bekijk Australie op robenjeroen's reiskaart.

Aussie! Na 4 maanden reizen zijn we eindelijk Down Under. Zon, zee, strand en ons eigen mobiele huis. In Nederland hebben we na goede Hollandse research de meest billige camper gevonden die er is, de Hippie Camper Budget. Volgeplakt met paars-gele bloemen rijden we langs de Oostkust vanuit Cairns eerst naar het noorden. Het links rijden is de eerste paar uur nog wat onwennig en ook rond het dashboard moeten we nog even opletten; willen we linksaf, gaat de ruitenwisser opeens aan...
Op de campsites is het in ieder geval prima toeven met onze Amerikaanse tuinset.

Langs de tropische kust op weg naar Cape Tribulation wonen er cassowaries, een niet-vliegende vogel van formaat struisvogel die nog net niet met uitsterven bedreigd wordt. Het is dan ook zaak om vooral niet zo'n beest aan te rijden en dat wordt langs de weg grafisch goed weergegeven.

We noemen de cassowary inmiddels Cassie en zingen al rijdend 'Cassie, Caaassie, Cassie kom je buiten spelen?' maar geen spoor van Cassie te bekennen. Het is net Nessie van Loch Ness, je hoort er veel over maar je ziet d'r nooit...

Om het gebrek aan wildlife te compenseren zoekt Rob zijn innerlijke aap op op een Bacardi-achtig strand.

Eenmaal op Cape Trib genieten we van het strand en het supermooie uitzicht. Zwemmen zit er hier even niet in, het is kwallenseizoen en die steken nogal. Bij wat grotere plaatsen heb je een stingernet waar je wel veilig kan zwemmen.

De gehele noordoostkust van Australië ligt langs het Great Barrier Reef en we hebben niet voor niets ons duikcertificaat gehaald in Vietnam! We zakken af richting Mission Beach vanuit waar we varen naar Eddy Reef en met een klein groepje 40 minuten duiken en een uurtje snorkelen. De kleuren van de vissen en het koraal zijn schitterend en al snorkelend spelen we het spelletje: Zoek de grootste mossel :). Fijn genesteld tussen het koraal en met een spanwijdte van 1 meter 20 wint dit schelpdier met blauwe rand het ruim!

Het rijden gaat verder voorspoedig maar we hebben nog wel wat kilometers voor de boeg. Next stops: Whitsunday Islands, Fraser Island en Brisbane!

Geplaatst door robenjeroen 14:26 Gearchiveerd in Australië Reacties (3)

(We will) Miss Saigon

Bekijk Australie & Vietnam op robenjeroen's reiskaart.

Onze laatste bestemming in Vietnam is Ho Chi Minh City, ook wel beter bekend als Saigon. Na uitgeboekt te zijn door ons hotelletje (moet je toch ook een keer gebeuren) naar het guest house 'from my sister' aan de overkant van de steeg gaan we op pad. We gaan naar het War Remnants Museum waar de Vietnam oorlog met de Amerikanen (hier the American War genoemd) in beeld wordt gebracht. Binnen vooral veel foto's die vaak aangrijpend zijn, het buitenterrein staat vol met straaljagers, tanks, los geschut en het meest iconische voertuig van de oorlog: de Chinook helikopter.

Een uurtje rijden buiten Saigon ligt Cu Chi, een regio waar de VietCong destijds ruim 200 km aan tunnels heeft gegraven, ook recht onder een Amerikaanse legerbasis, zonder dat de Yankees dat doorhadden. De gemiddelde Vietnamees is een behoorlijk stuk kleiner dan de gemiddelde Amerikaan (en Europeaan natuurlijk) en de tunnels zijn echt smal. We gaan door een hele kleine put naar beneden en tijgeren 100 meter onder de grond in een tunnel waar je direct claustrofobie van krijgt; en deze tunnel was nog verbreed voor de toeristen...

Je kunt niet naar Vietnam zonder de Mekong Delta bezocht te hebben, dus dat doen we dan ook. Na van het georganiseerde toertje in Halong Bay geleerd te hebben trekken we er nu weer gewoon op eigen houtje op uit, wat zeker de betere keuze is. Via ons B&B waar we verblijven regelen we een sampan om 5 uur te gaan varen en halverwege worden we overgeplaatst in een klein soort kano waar we van onze bejaarde schippersvrouw direct 2 conische rieten hoeden aangereikt krijgen. Het is een van dé symbolen van Vietnam en we maken een klassieke toeristische foto voor Vietnam.

We varen langs een aantal 'floating markets' waar druk gehandeld wordt in aardappels, pompoenen, meloenen en andere groenten en fruit. Wij pakken van een fruitbootje voor toeristen lekker wat lychees, doerian en ramboetan en varen terug naar het dorp.

Terug aangekomen in Saigon gaan we naar ons hotelletje wat ons 3 dagen eerder heeft uitgeboekt. Dat uitboeken beviel de beste man kennelijk wel, dus wederom had hij geen kamer voor ons en slapen we nu 'at my other sister's guest house'. Blijkt achteraf dat de hotelier wel zijn kamers op booking.com etc aanbiedt, maar nog niet begrijpt dat hij z'n systeem moet sluiten als hij is uitverkocht...

Waar we Saigon (en Vietnam) vooral om zullen missen is het heerlijke eten, met name vis en zeevruchten. We schuimen iedere middag en avond de straatstalletjes af en eten maaltijd na maaltijd de meest exotische kokkels en schelpen.

We schrijven dit nu in Singapore en wachten op onze vlucht naar Australië, land van kangoeroes, boemerangs en heel veel zon, zee en strand! We hebben er zin in en over 2 dagen pikken we onze camper op (nu alleen nog onthouden dat we links moeten rijden :)).

Geplaatst door robenjeroen 3:46 Gearchiveerd in Vietnam Reacties (5)

All Star & Toeter, Ga mee naar Snorkelland, in de diepe zee!

Bekijk Vietnam op robenjeroen's reiskaart.

Na een heerlijke nachtrust in de nachttrein (soort van jaren '70 vliegtuigstoel, met een man of 80 in een treinstel, lichten vol aan, de ipod van onze achterbuurvrouw aan met Michael Bolton's 'how am I supposed to live without you' en de rechtervoet met blauwe teen van de achterbuurman af en toe naar voren kruipend tussen onze leuning in) komen we aan in Nha Trang, het Benidorm van Vietnam.

Doel van deze dagen: het halen van ons SSI Open Water Certificate (soort van PADI), zodat we straks op alle andere tropische locaties die we aan gaan doen ook zelfstandig naar het schip van Kapitein Ortega kunnen zoeken. We vinden een Hawaïaans-Texaanse top instructeur, Mark Scott, die ons direct in het diepe gooit.

In drie dagen doen we zes duiken en zien we veel soorten koraal, vissen, zeekomkommers, sterren en tussen de bedrijven door vinden we Nemo ook nog. Na het bijlezen van de nodige theorie en het afleggen van een online examen hebben we in 4 dagen ons certificaat op zak!

Mark is naast duikinstructeur ook nog leraar Engels voor een heleboel Vietnamezen en het geval wil dat het tijdens ons verblijf Teacher's Day is, zeg maar een soort vaderdag, maar dan voor leraren. De leerlingen koken dan voor de leraar, waar wij bij mogen zijn! Met 12 Vietnamezen staan we bij Mark in de keuken en eten we weer supergoed en ook weer avontuurlijk, we hadden nog niet eerder kippen-ingewandensoep op (inclusief hart, lever, maag, bloed en darmkanaaltjes...).

Van Mark mogen we tevens gebruik maken van zijn vervoersmiddel, een oude Yamaha scooter. Tenminste, het lijkt op een scooter, maar het is gewoon een motor die 140 km/uur kan. We houden het het netjes binnen de brommer snelheden en zoeven al zingend (ik heb een toeter op m'n Vietnamese scooter) de straten van Nha Trangh door.

Vietnam is ook het eerste land waar we echt aan de kust zitten. Dat betekent eindelijk toegang tot verse vis! Daar maken we hier gretig gebruik van. Alle restaurantjes hebben buiten grote wasteilen staan met allerlei schaal- en schelpdieren. We eten meer kokkels en schelpen dan we kunnen benoemen, gestoomd, gekookt en vooral gegaard op de buitenbarbecue, wat hier bereidingswijze no. 1 is. Wij houden wel van een goed etentje, maar het geeft altijd zo'n rommel... gelukkig hoeven we niet op te ruimen!

Geplaatst door robenjeroen 3:21 Gearchiveerd in Vietnam Reacties (4)

Een (nat) pak halen in Hoi An

rain 27 °C
Bekijk Vietnam op robenjeroen's reiskaart.

Na Ha Noi gaan we met de dagtrein naar Hoi An, een prachtig stadje aan de kust dat in tegenstelling tot menig andere plaats in Vietnam niet door de vele oorlogen is gehavend en waar het oude dorp nog in tact is. Hoewel erg toeristisch is het plaatsje nog pittoresk en erg leuk om te bezoeken.

Van onze 'homestay' (wat eigenlijk een klein hotel is) krijgen we een paar fietsen en gaan we er lekker op uit. Een stukje verder op ligt een 'pottery village' en bij aankomst worden we vakkundig de eerste de beste werkplaats + winkel ingeloodst. Rob wordt als Demi Moore in Ghost met een bonk klei aan het wiel gezet, dat door Oma met haar voet wordt aangezwengeld, en in no-time hebben we een vaasje erbij voor thuis (dat we toch maar achterlaten).

Na het succes met onze kookcursus in India willen we dit ook graag in Vietnam doen. In Hoi An is er vreselijk veel keuze. We kiezen uiteindelijk voor een privé kookcursus met onze kokkin Hanh. Hanh is buiten topkokkin ook een fanatiek karaoke zangeres. Iedere groente wordt hartelijk verwelkomd op het snijblok (hello Aubergine, hello Mr. Carrot!) en tijdens het snijden zingen we liedjes als 'chop chop chop chop chop, please don't cut my finger away'.

Deze binnenactiviteit komt goed van pas, want voor buitenactiviteiten is het echt geen weer. Het is in dit gedeelte van Vietnam nog regenseizoen en dat zullen we weten ook. Met zwembaden tegelijk komt het uit de hemel, de rivier treedt iedere avond een stukje uit haar oevers en geregeld zien we het verschil tussen stoep en straat niet meer. We kopen plastic poncho's en laten het hemelwater net zoals de Hoi-Anners maar over ons heenkomen.

Tussen de regenbuien door (of eigenlijk tijdens de regenbuien) rennen we de laatste dag op en neer tussen drie locaties. We hebben ons beide een pak laten aanmeten (voor als we straks toch weer een baan met pak hebben...) en moeten voor de 2de, 3de en 4de fitting terugkomen bij Kimmy's. Locatie 2 is de schoenenreus. Onze gympies beginnen al erg hard te slijten (overal worden we aangesproken door jongens met naald en draad: 'Mister mister, shoe broken me fix for good price!') en je kan in Hoi An custom-made schoenen laten maken. Voor een habbekrats hebben we allebei een paar kekke op maat gemaakte nieuwe stappers een kunnen we er weer tegenaan. Maar ook hier moeten we een paar keer terugkomen. Locatie drie op deze dag is de kroeg, die voor het gemak precies tussen de schoenenboer en pakkenman in zit. Voor 11 eurocent het glas komen we hier onze tijd tussen de pas-sessies door met wat kaartspelletjes en internet. En het eindresultaat mag er wezen!

Next up: Nha Trang, waar we een duikcursus gaan doen! (Op het moment van schrijven zijn we al bijna klaar, blog van Nha Trang volgt snel!)

Geplaatst door robenjeroen 20:56 Gearchiveerd in Vietnam Reacties (2)

Je Gulden een Daalder waard in Bac Ha & Sa Pa

overcast 21 °C
Bekijk Vietnam op robenjeroen's reiskaart.

Vanuit Ha Noi pakken we een nachttrein naar Lao Cai. Na vakkundig te zijn afgezet en het dubbele te hebben betaald voor een ritje in een minivan naar Bac Ha, komen we aan op de regionale zondagsmarkt, dé attractie van Bac Ha. De marktkoopmannen en vrouwen zijn voornamelijk van de Flower H'Mong stam en de vrouwen zijn bijzonder kleurrijk gekleed. We lopen eerst de groentemarkt af voor een paar bananen voor het ontbijt.

Dan begint het feest pas echt, want buiten alle toeristenherrie, kleding en snuisterijtjes is de Bac Ha markt ook vooral een markt voor al-dan-niet levende dieren. Het is een levendig handjeklap temidden van een vleeskeuring van buffels, varkens, kippen, eenden, vissen en honden...
Als je dan je vijf zwijntjes hebt aangeschaft, moeten ze natuurlijk ook nog mee naar huis. Alles gaat hier op de tweewieler, dus na het monteren van een rieten-touw kratje achterop de brommer worden ze één voor één bij de oren gegrepen en onder luid gekrijs ingepakt.

Op de verse gevogelte afdeling is het ook gezellig en gaan alle voetjes van de vloer.

De volgende dag willen we een mooie hike door de rijstvelden van Sa Pa maken, het weer gooit voor het eerst in onze reis alleen wat roet in het eten. Het zicht is niet meer dan een meter of 30, wat echter wel een mooie witte achtergrond geeft voor de roodgekapte dames van Sa Pa.

We wandelen met het slechte weer nog wat rond in het dorp en komen dan door meerdere facebookberichtjes op een briljant idee. Uitzending gemist. Boer zoekt Vrouw was immers gisteren op de TV en wij zijn natuurlijk razend benieuwd hoe het Boer Willem vergaat. De internetconnectie in Vietnam kan de streaming TV gelukkig aan en onder het genot van een bananenbloemensalade en een lokaal Lao Cai biertje zien we Brokeback Mountain in Graubunden.

Vol spanning kijken we uit naar de aflevering van volgende week! We stappen nu weer een nachttrein in naar Hanoi en vertrekken overmorgen naar Hoi An(nie)!

Geplaatst door robenjeroen 3:56 Gearchiveerd in Vietnam Reacties (1)

Good Morning Vietnam!

all seasons in one day 28 °C
Bekijk Vietnam & India op robenjeroen's reiskaart.

Wat een verademing is Hanoi na Delhi. Je realiseert het je pas weer echt als je er weg bent; India is toch wel heel erg druk en smerig. Hanoi is ook druk, maar supergezellig! De stad bruist van het leven op straat, overal zijn eettentjes waar je buiten zit op Blokker-krukjes die je peuter gebruikt om bij de kraan te komen en het eten is weer zo verschrikkelijk lekker.

Buiten de gebruikelijke stadswandeling, tempels, pagoda's etc. pakken we dit keer een matineetje mee bij een theater. Het betreft 'water puppetry' waarbij er houten poppen door het water dansen, rituelen uitbeelden en het dagelijks leven van vroeger laten zien. We kiezen expres voor de middagvoorstelling in de hoop dat er veel kinderen zitten. Dat lukt; bij elke nieuwe pop die te voorschijn komt wordt deze luidkeels onthaald en benoemd (It's a dragon! No, it's a snake! No, it's really a dragon!). Halverwege komen deze vijf jongedame-poppen langs met parasolletjes.

Nadat we in Moskou het gebalsemde lichaam van Lenin hebben bewonderd en in Beijing bij kameraad Mao op bezoek zijn geweest spreekt het voor zich dat we in Hanoi naar het mausoleum van Ome Ho Chi Minh willen gaan. Helaas. De beste man gaat ieder jaar in oktober en november naar Moskou voor 'groot onderhoud'. De was moet kennelijk worden bijgewerkt. Het gerucht gaat dat Madame Tussaud het onderhoudscontract heeft... Van buiten blijft het 's avonds in ieder geval weer een mooi plaatje en een schoolvoorbeeld van een communistisch bouwwerk.

Verder boeken we een tourtje naar Ha Long Bay, een natuurgebied met 1.969 rotsen die uit het water steken. Het geheel is erg indrukwekkend om doorheen te varen.

We boeken normaliter niet snel een tour, maar dit schijnt toch de beste manier te zijn om er te komen. Gevolg is wel dat we met 21 jonge twintigers op een boot zitten en slapen. Na het diner gaan we het roofdeck op, komen de illegaal meegebrachte flessen vodka en rode wijn op tafel en leren we een stuk of 9 nieuwe drinkspelletjes... We wanen ons in Lloret de Mar en worden de volgende ochtend doordat we het alleen bij bier hebben gehouden als één van de weinige zonder kater wakker.
Omdat het tourtje natuurlijk inclusief activiteiten is bezoeken we een grot, zwemmen we bij een klein strandje met alle tourbootjes (en dat zijn er heel erg veel) en moeten we met de kayak om een rots heen varen. Hilariteit alom uiteraard.

Al met al hebben we een boel pret gehad en ging het ons voornamelijk om de rotsformaties in het water. Als de zon dan toch nog doorbreekt ziet het er bijna mysterieus uit.

Vannacht nemen we de trein van Hanoi naar het noorden om Bac Ha en Sapa te bezoeken, daarna weer terug naar Hanoi!

Geplaatst door robenjeroen 2:46 Gearchiveerd in Vietnam Reacties (3)

Our 100 day anniversary!

Bekijk Vietnam & India op robenjeroen's reiskaart.

We zijn vandaag 100 dagen op reis en we zeggen 't met loempia's! x uit Hanoi.

Geplaatst door robenjeroen 15:31 Gearchiveerd in Vietnam Reacties (3)

Terrific Taj & Delicious Delhi

overcast 28 °C
Bekijk India op robenjeroen's reiskaart.

Alweer onze laatste dagen in India, and we saved the best for last. De grootste toeristische trekpleister van India is zonder twijfel de Taj Mahal in Agra en je kunt niet in India zijn geweest zonder deze te hebben bezocht. Het is niet zonder reden dat ieder jaar 3 miljoen toeristen zich vergapen aan de Taj; ze stelt niet teleur. Van een afstand is het nét niet echt en surreëel, maar hoe dichterbij je komt hoe meer je het detail gaat zien. De volledige symmetrie van het gebouw en de omgeving maakt het verbluffend en het mag met recht een (wereld)wonder genoemd worden.

Helaas is er deze dagen enorm veel smog in Agra en Delhi, de luchtkwaliteit is belabberd en het zicht is soms niet meer dan 400 meter. De neus zit vol met stofdeeltjes en alles voelt aan alsof er een vies grijs filmlaagje op zit. Het is blijkbaar niet geheel gebruikelijk gezien dit nog de voorpagina's van de kranten haalt. Wel jammer voor de plaatjes.

Na Agra hangen we in Delhi de toptoerist uit. Een onverwacht hoogtepunt blijkt de Lotus tempel te zijn, een uniek gebouw in de vorm van de nationale bloem van India die open staat voor iedereen en alle religies. Door zijn eenvoud van buiten en binnen, waar geen beelden, boeddha's, kruizen, offerande plekken enz. te vinden zijn, geeft het een mooi moment van bezinning.

Tijd om te eten, Delhi staat bekend om de diversiteit van keukens en (goedkope) toprestaurants. Na een maand vegetarisch te zijn geweest eten we tegenover een moskee met een capaciteit voor 25.000 moslims bij een Mughal restaurant 3 varianten schaap tussen de gelovigen. Fingerlicking good. We struinen hierna het marktje af en komen ook nog even langs de halal slager. Gelukkig hadden we geen schapenpootjes (met of zonder vacht) of schapenhoofd besteld.

De straat is goed gevuld met allerhande Del(h)icatessen en de Sligro kan er nog een puntje aan zuigen. De Keuringsdienst van Waren moet alleen niet langskomen. Verder wordt alles ter plekke geslacht, gevild en uitgebeend en wordt het voor je neus gebakken, gebraden, in de oven geschoven en gefrituurd.

Voor ons laatste avondmaal in Delhi zoeken we een South Indian restaurant, we zijn immers niet in het zuiden van India geweest, maar de keuken willen we niet overslaan! Goede keuze, want wat een spektakel is het weer. We wijzen het bord van de buurvrouw aan (we want what she has!) en krijgen spontaan advies over de rest van het menu van deze goedlachse Hindi dame. Naast een te gekke 11 schoteltjes tellende Thali set bestellen we een Dosai, een opgerolde rijstpannenkoek die breder is dan het dienblad.

We schrijven dit blog in de MH752 van Kuala Lumpur naar Vietnam en hebben nu al zin in loempia's. Hiep Hoi naar Hanoi!

Geplaatst door robenjeroen 0:21 Gearchiveerd in India Reacties (1)

(Berichten 41 - 50 uit 84) « Pagina 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 »